ניהול פרויקטים

עמוד הבית > ניהול פרוייקטים > ליווי בעלי נכסים

ליווי בעלי נכסים התחדשות עירונית ותמ"א 38 - ניהול פרויקטי תמ"א

כאשר קניתי ב 2008 נכס שהיה מיועד לפינוי בינוי נכנסתי לעובי הקורה של נושא התמ"א, במשך השנים למדתי וחקרתי את הנושא לעומק, והקפדתי להתעדכן בכל  השינויים, התיקונים והאפשרויות החדשות הנכללות בחוק זה.

 

תמ"א היא ריצה למרחקים ארוכים. בעלי הנכסים מפקידים את ביתם לאורך תקופה ארוכה כדי לזכות בשיפור איכות החיים שלהם, ולכן הם נדרשים לגייס אמון רב במערכת שמנהלת את התהליך, הרבה לפני שהתוצאות נראות לעין.

 

כשמדובר בתהליך כל כך רגשי ומתמשך, שעלול לפגוע בשגרת חייהם, הבנתי שהכלי המנצח וחשוב בהתנהלות מול בעלי הנכסים, הוא התקשורת, הזכות לרכוש את אמונם לכך שיש מי שמקדם את הפרויקט, שדואג להם, שהולך איתם יד ביד, שמחדיר בהם את האמונה שיחד אנחנו הולכים להצליח. 

 

בכל בניין קיימים אנשים מבוגרים ולעיתים בעלי צרכים מיוחדים, הנזקקים לאוזן קשבת ולרגישות יתרה על מנת לצרף אותם כחלק מהתהליך, תוך הבנה מלאה כי יזכו לשיפור באיכות חייהם ולליווי צמוד במהלך הפרויקט. 

בכל פרויקט התחדשות עירונית / תמ"א שאני מלווה, תפקידי בראש ובראשונה הוא לדאוג לכך שהדיירים יוכלו להמשיך את שגרת חייהם ככל האפשר. 

 

תפקידי לסגור את הקצוות מאחורי הקלעים, לתרום מהידע שלי ומניסיוני כדי שהפרויקט יסתיים במהירות האפשרית, לשביעות רצון כל הצדדים: בעלי נכסים, יזם ובעלי מקצוע השונים שמלווים את הפרויקט. 

 

מהם שלבי העבודה בפרויקט התחדשות עירונית ותמ"א 38?

האתגר הראשון שעומד לפני בדרך כלל הינו גיבוש הדיירים. בשלב זה אני עורכת היכרות ראשונית עם הדיירים. במקרים מסוימים אני מאתרת דיירים שאינם נמצאים או מתגוררים בפרויקט. 

במקביל נערכת בדיקה מולם ומול גורמים מתאימים (עו"ד, יזם, קבלן, שמאי) על היתכנות הפרויקט:

  • האם הפרויקט כלכלי, ומתאים להגשה לאחד ממסלולי ההתחדשות העירונית השונים?
  • האם הוא נמצא באזורים בהם העיריה מעודדת התחדשות עירונית? 

 

כבר משלב זה וגם בהמשך אני בודקת אם ישנן בעיות של בעלי נכסים בקידום פרויקט זה. כאשר מתגלות בעיות הן מטופלות באופן אישי, תוך דאגה לצרכי הדיירים, ובפרט לאוכלוסיית הדיירים המבוגרים ובעלי הצרכים המיוחדים. תפקידי לעדכן כל אחד ואחד מהדיירים בסטטוס הפרויקט בכל שלב.

 

במקביל אני עורכת בדיקה מהו אחוז בעלי הנכסים שמעוניינים בתמ"א בפרויקט זה, והאם אחוז זה מאפשר לנו התקדמות בתהליך?

התקדמות בפרויקט תפקידי לסייע באיתור בעלי תפקידים ובעלי מקצוע עורכי דין, יזמים, קבלנים, שמאים, מפקחים ובמהלך הפרויקט אני מתאמת בין הדיירים לבין בעלי המקצוע. קידום תהליכים, קידום חתימות, קבלת ערבויות מהבנק המלווה על מנת שהפרויקט יתקדם ויתנהל לפי לוחות הזמנים ולא יתקע לשווא מכל סיבה שהיא. 

 

 

כשמדובר בפרויקט ארוך טווח ולעיתים סבוך, תמיד חשוב מאוד ורצוי כי אדם בעל ניסיון וידע בניהול פרויקטים שכאלו יטפל בכם ויהיה שם כדי לדאוג שהכל יתקתק כפי שתוכנן מראש, כך תוכלו להבטיח את הצלחת הפרויקט.

במידה והבניין אינו נכלל בחוק התמ"א, והייתם מעונינים בשירות ניהול הפרוייקט בעת השיפוץ צרו קשר – בטלפון, בוואטסאפ או במייל